Suoraan sisältöön
Ihmis- ja oppimiskäsitykset taideopetuksessa
1
Johdanto
Ihmiskäsitys ja ihmiskuva
Oppiminen
Transformatiivinen oppiminen
Kehitys
2
Ulkoinen muutos
Behaviorismi
Mallioppiminen
Motoristen taitojen oppiminen
3
Sisäinen näkökulma
Kognitiivinen oppimiskäsitys
Konstruktivistinen oppimiskäsitys
Sosiaalinen konstruktionismi
4
Kohti kokonaisvaltaisuutta
Humanistinen psykologia / ihmiskäsitys
Kokemuksellinen oppiminen
Taiteellinen oppiminen
Holistinen ihmiskäsitys
Situationaalinen oppimiskäsitys
5
Yhteisön merkitys
Oppiminen yhteisöllisenä prosessina
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Ryhmäilmiöt
Dialogisuus
6
Kehollinen oppiminen
Kehollinen käänne
Kehontietoisuus ja sosiaalinen tietoisuus
Kehollinen tieto
Kehollinen oppiminen: oppimisteoreettinen ja pedagoginen murros
7
Moninaisuus
Oppimistyylit uudessa valossa
Näkemyksiä lahjakkuudesta
Erilaisia käsityksiä motivaatiosta
8
Ekososiaalinen näkökulma
Ekokriisin aikakausi
Viitekehysten kirjo
Ekososiaalinen näkökulma kasvatukseen
Taidekasvatuksen mahdollisuudet ekososiaalisten kriisien ajassa
Lähteet
9
Syventävää aineistoa
Kehityspsykologia ja vaiheteoriat
Lapsi kulttuurisena konstruktiona
Inkeri Savan ajatuksia taiteen oppimisesta
Aivojen tanssi: neurofysiologista taustaa
Etsimääsi sisältöä ei löytynyt.